Упражнения на тему числительные в английском языке. Упражнения на числительные в английском языке


Сегодня выполним несколько упражнений на количественные и порядковые числительные в английском языке. В статье приводятся упражнения разного уровня сложности. Некоторые подходят для детей, другие будут интересны и полезны даже взрослым.

Упражнения на количественные числительные.

Упражнения 1 – 3 подойдут для детей 2,3, 4 класса. Упражнения 4 – 7 – более сложные и будут полезны даже тем, кто уже хорошо знает английский и хочет попрактиковаться в сложных случаях использования количественных числительных. Ответы есть только к сложным упражнениям, чтобы правильно сделать простые – достаточно просто почитать статьи, ссылочки к которым даны в упражнениях. Не ленитесь.

Упражнение 1. Spell the NUMBERS.

Упражнение 2 . Заполните таблицу.

Упражнение 3. Write the final result.

Example: Ten + nine: nineteen

a) Twenty one + four:

b) Sixty + nineteen:

c) Ninety two + four:

d) Forty+ sixteen:

e) Eighty + seven:

f) Fifty + twenty:

g) Fifty + thirteen:

h) Thirty + sixteen:

i) Thirty three + four:

j) Eleven + nine:

k) Seventy + eight:

l) Seventy + fifteen:

Упражнение 4 . Write the numbers.

  1. The number of Dwarves Snow White lived with — ___________
  2. The Celsius freezing point — ___________
  3. Days in April — ___________
  4. The number of letters in the English alphabet — ___________
  5. An unlucky number — ___________
  6. Teeth in the normal human mouth — ___________
  7. The number of years in a millennium — ___________
  8. The number of months in a year — ___________
  9. Days in December – ___________
  10. Degrees in a right angle — ___________
  11. Books in a trilogy — ___________
  12. Minutes in an hour — ___________
  13. Legs has an octopus — ___________
  14. The number of cents in a half-dollar — ___________
  15. Players in a soccer team — ___________
  16. Number of hours in a day — ___________
  17. Celsius boiling point — ___________

Упражнение 5. Образуйте сочетания данных в скобках количественных числительных в словесной форме и данных в скобках существительных во множественном числе:

Если возникли сложности – повторите тему “ ”

Пример: (2) (a man) – two men,

(95) (a forget-me-not).

Упражнение 6. Choose the correct form.

  1. My daughter is still a teenager. She is only fifteen/fifty.
  2. He knew it was a painting worth $10 million/millions.
  3. Three hundred/Three hundreds people gathered at the stadium.
  4. In the section 2/section 2 we also suggest other topics that need to be researched.
  5. The first battle of the American Revolution was fought in year/the year 1775.
  6. Hundred/А hundred years ago the principal means of communication was by post and telegraph.
  7. How many children are there in the school? About three hundred/three hundreds.
  8. The report has got over five hundred/five hundreds pages.
  9. It happened in the year two thousand and two/two thousand and second.
  10. All International flights are from Terminal One /the Terminal One.

Упражнение 7. Заполните пропуски данными в скобках количественными числительными в словесной форме.

  1. The division of the circle into ______________ (360) parts occurred in ancient India, as evidenced in the Rigveda
  2. ____________ (22 200) donors from Manchester have been honoured at an awards ceremony for donating.
  3. The newly elected board of directors consists of_________ (42) new members.
  4. Chelsea won___________ (2:0) against Marseille at Stamford Bridge.
  5. Russia is the largest country in the world by surface area, covering more than ________ (1/8) of the Earth"s inhabited land area, with over __________ (144 000 000) people at the end of March _________2016.

Упражнение 8. Hundred or hundreds? Choose the correct item.

  1. There were hundreds of people/hundred of people at the pool today.
  2. That dress costs hundreds of pounds/hundreds of pound.
  3. We’ve driven a hundred miles/а hundred mile in the last two hours.
  4. I agree with you one hundred percent/one hudreds percent.
  5. Hundreds/hundred of people watched the football match at the i stadium.
  6. Eight hundred/eight hundreds is not enough. Her paintings cost thousands/thousand.
  7. Benjamin received cards from scores/score of local people.
  8. People are leaving the Nationalist Party by the score/by a score.
  9. Nearly a thousand/thousands football fans were arrested.
  10. There are literally thousands/thousand of people without homes.

Упражнение 9. Заполните пропуски данными в скобках существительными hundred, thousand, million, billion в единственном числе (с артиклем или без артикля) или во множественном числе.

  1. Over the past two years, over______________ (million) immigrants found work, many illegally.
  2. _____________ (thousand) of bees have been stolen from a British university.
  3. Two_____________ (hundred) years after the Constitution was signed, free-enterprise economics had produced doubtful results.
  4. State prosecutors investigate more than____________ (thousand) cases of stolen babies in Spain.
  5. According to the estimate, the world population has exceeded the number of seven__________ (billion) people
  6. Officials issued public warnings after___________ (hundred) of sharks were spotted in the waters.
  7. Roman Abramovich threw a party costing five___________ (million) pounds.
  8. ___________ (million) of people in West Africa must be protected from a serious food crisis.
  9. It has been found that walking ten____________ (thousand) steps a day will help you drop undesired pounds.

Упражнения на порядковые числительные.

Упражнения 10 – 13 довольно простые, они подойдут для детей, а вот последнее упражнение намного сложнее. Обязательно повторите тему .

Упражнение 10. Write the sentences.

Children in a running competition.

John – number 1, Peter – number 5, Joe – number 6, Lena – number 2, Spike – number 4, Jane – number 3

ПРИМЕР: John was the First.

  1. Lena was the _____________.
  2. Peter was the _____________.
  3. Joe was the _______________.
  4. Jane was the ______________.
  5. Spike was the _____________.

Упражнение 11. Write the correct ordinal number.

  1. Saturday is the __________ day of the week.
  2. The ___________ month of the year is June. .
  3. The ___________month of the year is March.
  4. In a competition the gold medal is for the________ place and the silver medal is for the__________ place.

Упражнение 12. Заполните таблицу.

Упражнение 13. Identify the ordinal position of the following letters: (The first one is done for you)

  1. H is the eighth letter.
  2. T is the _______________________ letter.
  3. Q is the _______________________letter.
  4. N is the _______________________letter.
  5. P is the _______________________letter.
  6. K is the _______________________letter.
  7. M is the _______________________letter.
  8. R is the _______________________letter.
  9. S is the _______________________letter.
  10. O is the _______________________letter.
  11. L is the_______________________ letter.
  12. J is the _______________________ letter.
  13. G is the _______________________letter.

Упражнение 14. Choose the correct form.

  1. It happened in the middle of the twentyth/twentieth century.
  2. I usually go to school by bus six/bus sixth.
  3. He is now ranked hundred/hundredth in the world of tennis.
  4. 1999 was the second hundred/the two hundredth anniversary of; Pushkin’s birth.
  5. The car changed the life of people in the 20th/the 20s century.
  6. At least two third/two thirds of the novel is about the life of people in the 19th century.
  7. He was the third/the thirdth to arrive.
  8. 8 The USA ranks third/three in population.
  9. I am the one hundred and first/one hundredth and first in this huge line.
  10. Vincent Van Gogh’s paintings are among the most famous of the 19 century / the 19th century.

Ответы к упражнениям на числительные.

Exercise 6.

1 fifteen, 2 million, 3 three hundred, 4 section, 5 in the year, 6 a hundred, 7 three hundred, 8 five hundred, 9 two thousand and two, 10 Terminal One

Exercise 7.

1 Three hundred and sixty, 2 twenty-two thousand two hundred, 3 forty-two, 4 two nothing (or two nill), 5 one-eight / one hundred and forty-four million / twenty sixteen

Exercise 8.

1 hundreds of people, 2 hundreds of pounds, 3 a hundred miles, 4 one hundred percent, 5 Hundreds, 6 Eight hundred, 7 scores, 8 by the score, 9 a thousand, 10 thousands

Exercise 9.

1 a million, 2 thousands, 3 hundred, 4 a thousand, 5 billion, 6 hundreds, 7 million, 8 millions, thousand

Exercise 14.

1 twentieth, 2 bus six, 3 hundredth, 4 the two hundredth, 5 20 th , 6 two thirds, 7 the third, 8 third, 9 one hundred and first, 10 the 19th century

Если возникли вопросы по другим упражнениям, задавайте их в комментариях.

Перед тем как задавать упражнения с заданиями на числительные в английском языке, то можно раздать карточки:

Задание 1. Напишите порядковое числительное.

5 th 4 th
7 th 16 th
9 th 27 th
1 st 38 th
3 rd 82 nd
19 rd 31 nd
85 rd 15 nd
14 rd 41 nd
53 rd 63 nd
80 rd 74 nd
20 rd 59 nd
45 rd 35 nd
24 rd 12 nd
96 rd 11 nd
10 rd 13 nd

Задание 2. Найдите пары: слова из первого столбика и соответствующие цифры из второго.

Например: 1=d

  1. seventy-two a) 31
  2. thirteen b) 11
  3. fifty-six c) 660
  4. eighty d) 72
  5. eighteen e) 315
  6. twenty-three f) 100
  7. eleven g) 13
  8. ninety h) 49
  9. twelve i) 925
  10. twenty j) 18
  11. nineteen k) 80
  12. forty-nine l) 504
  13. one hundred m) 217
  14. thirty-one n) 410
  15. four hundred and ten o) 90
  16. six hundred and sixty p) 56
  17. five hundred and four q) 23
  18. nine hundred and twenty-five r) 20
  19. two hundred and seventeen s) 19
  20. three hundred and fifteen t) 12

Задание 3. Напишите указанные в скобках даты словами.
Например: I was born on …… (13.05.1976). (Я родился ……) – I was born on the thirteenth of May, nineteen seventy-six.

My son was born on …… (02.12.2000).
Our dog was born on …… (21.08.2008).
My granddad was born on …… (23.06.1900).
My granny was born on …… (18.02.1910).

Задание 4. Решите пример и напишите ответ словами.

Например: twenty + fifty-eight = seventy-eight (20+58=78)

sixty-two + fourteen = …
fifteen + two hundred and forty-six = …
ninety + ten = …
thirty-one + nineteen = …
seventy-three + eighty-two = …
three thousand one hundred and twelve + ninety-nine = …

Задание 5. Напишите дроби словами.

Например: 5/6 – five sixths, 2/3 – two thirds

½ 5. 9/10
5/8 6. 11/12
1/3 7. 2/5
4/7 8. 3/4

Задание 6. Преобразуйте количественные числительные в порядковые.

Напримерр: one (один) – the first (первый), thirty (тридцать) – the thirtieth (тридцатый), sixty-four (шестьдесят-четыре) – the sixty-fourth (шестьдесят четвертый)

two
eighty-three
seven hundred and sixteen
twelve
eleven
twenty-five
ninety-six
thirty-eight
ten
two thousand and nine

Ответы:
Задание 2.

2 – g, 3 – p, 4 – k, 5 – j, 6 – q, 7 – b, 8 – o, 9 – t, 10 – r, 11 – s, 12 – h, 13 – f, 14 – a, 15 – n, 16 – c, 17 – l, 18 – i, 19 – m, 20 – e

Задание 3.

the second of December, two thousand.
the twenty-first of August, two thousand and eight.
the twenty-third of June, nineteen hundred.
the eighteenth of February, nineteen hundred and ten.

Задание 4.

1. seventy-six 2. two hundred and sixty-one 3. one hundred 4. fifty 5. one hundred and fifty-five 6. three thousand two hundred and eleven

Задание 5.

one half 5. nine tenths
five eighths 6. eleven twelfths
one thirds 7. two fifths
four sevenths 8. three fourths

Задание 6.

1. the second 2. the eighty-third 3. the seven hundred and sixteenth 4. the twelfth 5. the eleventh 6. the twenty-fifth 7. the ninety-sixth 8. the thirty-eighth 9. the tenth 10. the two thousand and ninth

Упражнения на числительные (порядковые и количественные)


Порядковые числительные

Порядковые числительные изучаются в курсе английского языка в начальной школе. Предполагается, что учащиеся поймут и твердо запомнят закономерности образования порядковых числительных и слова-исключения. Но на практике ситуация выглядит печально. На изучение данного материала отводится несколько часов, и ребята не успевают в должной мере закрепить навык употребления этих числительных.

Предлагаю обобщение своего опыта по изучению порядковых числительных в 3 классе. Это упражнения на отработку, закрепление и повторение порядковых числительных, которые могут быть адаптированы для использования к любой теме и любым УМК.

Важное значение имеет знакомство с новым материалом. На этапе введения нового материала я использовала метод проблемного обучения, что позволяет полнее вовлечь ребят в изучение темы, сделать их полноправными участниками учебного процесса, повысить мотивацию.

Активизацию знаний по теме «Числительные» мы проводим с использованием «Number song» (УМК English О.В. Афанасьева)

и слайдов презентации с числительными от 11 до 100.

Обращаем внимание на роль данных числительных – указать количество предметов. Далее наводящими вопросами учитель подводит учащихся к понятию «порядковые числительные». Мы делали это на примере календаря.

- Ребята, мы с вами познакомились с названиями времен года, месяцев, дней недели, а какая самая маленькая часть календаря? Какое название у неё есть?

- День, название – число.

- А можно ли, используя знакомые нам числа, назвать дату?

- Дети предлагают свои варианты.

Таким образом, создается проблема между знанием и незнанием, и учащиеся могут предположить, что числа должны называться по-другому.

Затем учитель предлагает список порядковых числительных и просит проанализировать, как они образованы. (Данное задание развивает у учащихся УУД анализа, сравнения).

Учащиеся с легкостью выделяют наличие артикля перед порядковыми числительными, «окончание» th у большинства слов, наличие слов-исключений, особые случаи орфографии отдельных числительных. Такой способ введения нового грамматического материала делает ребят участниками открытия нового знания, а значит обеспечивает более прочное понимание и усвоение.

Узнавание и распознавание порядковых числительных

Дополните предложения названиями месяцев. Complete the sentences.

… is the first month of the year.

… is the second month of spring.

… is the third month of summer.

… is the fourth month of the year.

Зачеркни лишнее слово

Fourth, second, first, ten.

Third, think, thirteenth, thirtieth.

Five, fifth, fifteenth, fiftieth.

Гномик записал важные для него события февраля в дневник. Прочти записи и отметь в календаре важные даты. (УМК Enjoy English 3 М.З. Биболетова, Lesson 39, ex. 7)

Послушай и отметь в календаре дни рождения учеников (класса, лесной школы).

О каком месяце идет речь?

It is the first month in winter.

It is the second month of the year.

It is the fourth month of the year….

Составьте слово из букв.

У каждого ученика карточка с буквой. Учитель называет какая буква стоит на каком месте, а ученики выходят с соответствующей буквой и выстраивают слово. Read the word. (Данное упражнение можно использовать на этапе постановки темы урока и загадать любое слово.)

The first letter is B. The second letter is I. The third letter is R. The fourth letter is T. The fifth letter is H. The sixth letter is D. The seventh letter is A. The eighth letter is Y. BIRTHDAY

C помощью алфавита составьте слово из букв, чьи номера я назову. (Данное упражнение можно использовать на этапе постановки темы урока и загадать любое слово.) Ученики записывают буквы в тетрадь.

Write the sixteenth letter. Write the eighteenth letter. Write the fifth letter. Write the nineteenth letter. Write the fifth letter. Write the fourteenth letter. Write the twentieth letter. PRESENT

Образование (написание) порядковых числительных

Заполните пропуски в таблице

Вставьте необходимые числительные

May is the ……………… month of the year.

January is the …………………….. month of the year.

February is the ………. Month of winter.

August is the ……………… month of the year.

Запиши, в каком порядке располагаются дни недели в календаре в России и в Англии

Example : Sunday is the first day of week.

Автоматизация навыка употребления порядковых числительных в речи

Task 1 На уроке физкультуры

Класс! В одну шеренгу становись! По порядку номеров рассчитайсь!

Ученикам необходимо назвать свой номер по-порядку в шеренге. Данное упражнение можно проводить несколько раз подряд в виде физкультминутки.

Соберите слово из букв и назовите порядок букв.

Дети получают карточки с буквами изученного слова, им необходимо построиться в соответствии с угаданным словом и назвать порядок слов.

S is the first. E is the second. A is the third. S is the fourth. O is the fifth. N is the sixth.

Каков порядковый номер букв этого слова в алфавите? (УМК Enjoy English 2 М.З. Биболетова Lesson 39, ex 2)

Example: И is the second letter in the ABC. I is ….

В качестве речевой разминки в начале урока можно использовать упражнение “Do you know the calendar well?”

Teacher: What is the first month of the year?

Pupil: The first month of the year is January.

Задания продуктивного уровня

Answer the questions

When is your birthday?

What date is it today?

When is your mother’s birthday?

When do you go to school?

When do we celebrate New Year/Christmas?

Проведите анкетирование в классе и составьте календарь дней рождения.

Вы получили сообщения от друга, который приезжает поездом из Москвы. Когда он приезжает? В каком вагоне он едет?

Meet 12/02/2017, coach 7

Pupil: Jane comes on the twelfth of February. She comes in the seventh coach.

Литература

    Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием/ Enjoy English: Учебник для 3 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2012

    Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику англ. яз. Enjoy English для 3 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2012

Числительные представляют собой особую часть речи, служащую для обозначения порядка или же количества различных предметов. Именно на этом основании они делятся на количественные и, соответственно, порядковые. Все просто – количественные указывают на определенное количество предметов (сколько? – how many?), а порядковые – на их порядок (который по счету? – which?). Числительные порядковые во всех случаях сопровождаются артиклем «the» — определенным.

С числительными обязательно необходимо познакомиться поближе, поскольку они крайне необходимы любому человеку не только при произведении каких-либо математических расчетов, но и в самой обычной повседневной жизни, которая без них просто немыслима.

Упражнения на числительные в английском языке (тесты с ответами)

А. Следующие предложения необходимо перевести на английский.

  • 1. Мы читаем урок шестой, упражнение пятое.
  • 2. Джон пишет сегодня четвертое письмо.
  • 3. Сегодня одиннадцатое декабря.
  • 4. Вчера было девятое января 2013 года.
  • 5. Джек должен выучить сорок семь слов.
  • 6. Сегодня шестьсот двадцать третий день с начала шоу.
  • 7. Джейн родилась в 1980 году.
  • 8. Это была вторая попытка Джеймса сдать этот экзамен.
  • 1. We read lesson 6 (six), exercise 5 (five).
  • 2. John writes the 5 th (fifth) letter today.
  • 3. Today is the 11 th (eleventh) of December.
  • 4. Yesterday was the 9 th (ninth) of January 2013 (two thousand thirteen (англ. вариант), twenty hundred thirteen (амер. вариант)).
  • 5. Jack has to learn forty-seven words.
  • 6. Today is the six hundred twenty-third day from the beginning of the show.
  • 7. Jane was born in 1980 (nineteen eighty).
  • 8. It was James` second attempt to pass this examination.

Б. Назовите по-английски указанные ниже года:

1. 1943.
2. 2085.
3. 1950.
4. 1812.
5. 1689.
6. 1238.
7. 1909.
8. 1700.
9. 2000.
10. 3004.

Ответы:

1. Nineteen forty-three.
2. Two thousand eighty-five.
3. Nineteen fifty.
4. Eighteen hundred twelve.
5. Sixteen hundred eighty-nine.
6. Twelve hundred thirty-eight.
7. Nineteen oh nine.
8. Seventeen hundred.
9. Year two thousand.
10. Year three thousand and four.

В. Осуществите перевод нижеприведенных предложений на английский.

  • 1. Мэри знает пять иностранных языков.
  • 2. У Джона двести восемнадцать тысяч долларов.
  • 3. Ты должен написать эти слова три раза.
  • 4. В каждой комнате только один потолок.
  • 5. Джейн хотела бы получить третий стакан сока.
  • 6. Первый муж Барбары был менеджером по продажам.
  • 7. Твоя домашняя работа состоит из упражнений 1 и 4 на странице 56 (на пятьдесят шестой странице).
  • 8. Боб увидел ноль на экране монитора.

Ответы:

1. Mary knows five foreign languages.
2. John has two hundred eighteen thousand Dollars.
3. You have to write these words three times.
4. Every room has only one ceiling.
5. Jane would like to get the third glass of juice.
6. Barbara`s first husband was sales manager.
7. Your homework consists of exercises one and four on page 56 (on the 56 th (fifty-sixth) page).
8. Bob saw a zero on his screen display.

Г. Сделайте перевод предложений на русский:

  • 1. It was Jane`s second impression.
  • 2. Jack saw thousands of blubbers.
  • 3. Sixty citizens voted for him.
  • 4. Jack earned six hundred dollars a month.
  • 5. That happened three hundred years ago.
  • 6. This company employed fifty-nine workers.

Ответы:

1. Это было второе впечатление Джейн.
2. Джек видел тысячи медуз.
3. Шестьдесят горожан проголосовали за него.
4. Джек зарабатывал шестьсот долларов в месяц.
5. Это случилось триста лет тому назад.
6. Эта компания наняла на работу пятьдесят девять рабочих.

Д. Переведите нижеследующие предложения на английский:

1. Джейн выполнила восьмое упражнение.
2. Любимое число Роберта – семнадцать.
3. Мама Джейн купила двадцать восемь апельсинов.
4. У моей кузины только одна квартира.
5. Существуют три пути его дому.
6. Первое и третье тестовое задание были легкими.
7. Их первый выбор был лучшим.
8. Барбаре необходимо шесть ингредиентов для ее торта.

Ответы:

1. Jane made the eighth exercise.
2. Robert`s favorite number is seventeen.
3. Jane`s mother bought twenty-eight oranges.
4. My cousin has only one flat.
5. There are three ways to his house.
6. The first and the third tests were easy.
7. Their first choice was the best.
8. Barbara needs six ingredients for her cake.

— это самостоятельная часть речи, с помощью которой обозначается число, порядок и количество предметов. В английском языке бывают количественные и порядковые числительные. В этом уроке мы рассмотрим правила образования, чтения числительных, а также выполним на числительные в английском языке упражнения для закрепления изученного.

Количественные числительные отвечают на вопрос: «сколько?» — «How many?»

  • I have 4 books. And how many books do you have? — У меня 4 книги. А сколько книг у тебя?

С помощью порядковых числительных обозначается порядок предметов при счете. Такие части речи отвечают на вопрос «который?» — «Which?».

  • Look at the fourth picture at your left. — Посмотрите на вторую картину слева от вас.

Количественные числительные английского языка бывают простыми, составными и производными.

Простые — от 1 до 12.

Производные — от 13 до 19, образуются посредством суффикса – teen: five – fifteen.

Производные, обозначающие десятки (20, 30, 40…), образовываются с помощью суффикса –ty, добавляемого к основе слова: seven — seventy.

Но есть исключения, которые необходимо запомнить: two – twenty, three – thirty, four – forty, five – fifty.

Составные числительные представляют собой десятки с единицами, начиная с двадцати, и пишутся через дефис: twenty-two – двадцать два.

Обратите внимание: 100 (hundred), 1000 (thousand), 1000000 (million) не относятся к числительным в английском языке, а являются существительными . Поэтому перед ними должен стоять неопределенный артикль a: a hundred roses were on the floor (на полу была сотня роз)

или же числительное: four (two, three) hundred roses were on the floor (четыреста роз лежало на полу).

При этом, как вы уже могли обратить внимание, несмотря на то, что перед hundred стоит числительное четыре, мы не добавляем окончание -s к существительному hundred – оно сохраняет форму единственного числа. Аналогично обстоит дело и с существительными thousand и million – они не принимают окончание множественного числа, какое бы числительное перед ними не стояло.

Окончание –s следует добавлять к существительным 100 (hundred), 1000 (thousand), 1000000 (million) лишь в том случае, когда ими обозначается неопределенное количество сотен, тысяч, миллионов и за ними следует предлог of:

Hundreds of roses were on the floor (сотни роз лежали на полу).

Правила образования порядковых числительных

Порядковые числительные образовываются путем добавления к основе количественного числительного суффикса –th, присоединяясь к последнему слову, если речь идет о составных числительных:

  • six — the sixth;
  • fifty-seven – the fifty-seventh.

Перед порядковым числительным обязательно употребляется артикль the.

Числительные, обозначающие десятки, меняют свое конечное -y на -ie-:

  • eighty – eightieth.

Английский язык имеет и исключения:

  • one — the first;
  • two – the second;
  • three – the third;
  • five – the fifth;
  • nine – the ninth;
  • twelve — the twelfth.

Числительные в английском языке упражнения для закрепления изученного материала

Предлагаем выполнить упражнения на числительные. Первое упражнение будет интересно для детей, второе – более сложного уровня.

Упражнение 1 (числительные)

Ответьте на вопросы и заполните пропуски правильным порядковым числительным:

Which flower is yellow? The flower is yellow

Which flower is red? The flower is red

Which flower is blue? The flower is blue

Упражнение 2 (числительные)

Ответьте на вопросы и заполните пропуски правильным количественным числительным

How many dogs do you see at the picture? I see dogs at the picture

How many cats do you see at the picture? I see cats at the picture

How many tigers do you see at the picture? I see tigers at the picture

How many lions do you see at the picture? I see lions at the picture

Впишите в пропуски подходящие числительные на английском языке:

Упражнение 3 (числительные)

Заполните пропуски подходящими числительными:

A child may go to school since or years old. Ребенок может идти в школу с шести или семи лет

I graduated when I was years old. Я закончил школу в возрасте семнадцати лет

The gold at the sport competitions goes to a sportsman who takes place. Золотую медаль на спортивных соревнованиях получает тот, кто занимает первое место

Правила чтения числительных

На числительные в английском языке распространяются следующие правила фонетики:

  • производные количественные числительные при произношении могут нести ударение как на первом (в частности при перечислении или счете), так на втором слоге. Если же за числительным следует существительное, в котором ударение приходится на первый слог, то ударным слогом числительного должен стать его первый, а не последний слог;
  • ударным слогом у количественных числительных, обозначающих десятки, будет всегда первый слог.

Некоторые особенности употребления английских числительных

Правило Обозначение Чтение
Года: дата делится пополам, и каждая половина читается как отдельное число. После 2000 года, читаются как количественные 1995 Nineteen ninety-five

Nineteen hundred

Two thousand and eight/Twenty oh eight

Даты: допустимы следующие варианты 27th July, 1995

July 27 (27th), 1995

The twenty-seventh of July, nineteen ninety-five;

July the twenty-seventh, nineteen ninety-five

Дроби: числитель читается как количественное числительное, знаменатель – как порядковое 1/3

Исключения: ½ и ¼

a (one) third

Исключения: a (one) half, a (one) quarter

Номера телефонов: читаются на английском как количественные числительные каждая цифра отдельно. Рядом стоящие одинаковые цифры читаются с добавлением слова «double», а ноль произносится как [əu]. Интонационно цифры группируются по 3. 048 977 478 00 899 Oh four eight nine double seven four seven eight double oh eight double nine

Просмотры: 258







2024 © mgp3.ru.